Informatie voor nieuwe huurders | Amsterdamse Compagnie
Bel voor verhuurinformatie: 085 049 88 88
  • Informatiecentrum

Informatie voor nieuwe huurders.

We adviseren startende ondernemers goed alle aspecten van het ondernemerschap te bekijken voordat u een ruimte huurt.
Veel informatie vindt u op de site van de Kamer van Koophandel www.kvk.nl
Informatie met betrekking tot het huren van een bedrijfsruimte vindt u hiernaast bij ‘stappenplan’, ‘huurcontract’ en ‘huur opzeggen’.

Stappenplan.

Oriënterend telefoongesprek.

Heeft u belangstelling voor een bedrijfsruimte van de Amsterdamse Compagnie en wilt u meer weten over de mogelijkheden? We geven u graag verdere informatie.

Bedrijfsruimte bezichtigen.

Nadat we samen een bedrijfsruimte hebben uitgezocht die aan uw wensen voldoet, maken we een afspraak om de ruimte te bekijken. Hebt u specifieke (bouwtechnische) vragen? Stel deze dan alvast bij het oriënterende telefoongesprek. Zo kunnen wij u bij de bezichtiging volledig van dienst zijn.

Contract.

Voor het opstellen van een huurovereenkomst hebben wij het volgende van u nodig:
Geldig legitimatiebewijs (paspoort of identiteitskaart) en een recent uittreksel van de Kamer van Koophandel.

Vervolgens maken we een afspraak om de definitieve huurovereenkomst te tekenen.

Huurcontract.

Voor de verhuur van onze ruimten hanteren wij een standaardhuurovereenkomst die gebaseerd is op het model van de Raad voor de Onroerende Zaken ROZ (versie 2003) en hanteren wij de bijbehorende Algemene Bepalingen. Deze kunt u downloaden via onze site www.roz.nl.

Bijzondere voorwaarden
Onder bijzondere voorwaarden vallen alle afspraken die specifiek in de onderhandeling tot stand zijn gekomen of specifiek gelden voor een bepaalde bedrijfsruimte. De belangrijkste bijzondere voorwaarden zijn de duur van de overeenkomst en huurprijs.

Servicekosten
Als huurder van de Amsterdamse Compagnie betaalt u niet alleen huur, maar ook servicekosten. Bijvoorbeeld voor de verlichting van algemene ruimtes, het schoonhouden van het trappenhuis of voor een huismeester. Maar ook de gemeenschappelijke energievoorzieningen zoals stook- en elektrakosten worden in de servicekosten verrekend.

Het servicepakket dat wij leveren kan per complex of per huurder verschillen. De servicekosten worden op voorschot basis in rekening gebracht. Doorgaans ontvangt u in het eerste half jaar een afrekening gebaseerd op werkelijke kosten over het voorgaande jaar. Indien nodig kunnen wij de voorschotbedragen aanpassen om al te grote betalingen bij de eindafrekening te vermijden.

Bestemming
In de huurovereenkomst nemen wij altijd de bestemming van de bedrijfsruimte op. Houdt u bij het afsluiten van een nieuw contract rekening met de éénmalige storting van een waarborgsom. De waarborgsom is in de regel vastgesteld op 3 maanden huur, te vermeerderen met de servicekosten en btw. Over de waarborgsom wordt geen rente vergoed.

Huur opzeggen.

Het opzeggen van uw bedrijfsruimte is mogelijk binnen de afgesproken termijn. Deze staat in uw huurovereenkomst.

Opzeggen doet u met een aangetekende brief of een zogenaamd deurwaardersexploot. Deze dient verzonden te worden naar de adresgegevens zoals vermeld op de contactpagina van deze website.

Meer informatie?

Heeft u nog meer vragen of heeft u interesse in een unit huren?

Reacties zijn gesloten.